فرهنگ ایرانی باید برند ملی شود
کدخبر: 2364
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ در ساعت ۱۰:۳۰ ق٫ظ
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اطلاعرسانی شهرستان دهاقان “دهاقاننا” به نقل از ایرنا، سید رضا صالحی امیری روز سه شنبه درسمینار تخصصی برند ملی گفت: رمز ماندگاری کشورمان فرهنگ ایرانی است بنابراین برند و نشان ما باید فرهنگ و تمدنی باشد که از چند هزار سال قبل جریان داشته، تا هزاران سال بعد نیز ماندگار خواهد ماند و هیچ بدیلی جای آن را نمی گیرد.
ˈ فرهنگ ایرانی به چند دلیل می تواند برند کشورمان باشد. دلیل نخست انسجام در فرهنگ ایرانی است. ما دو ایران داریم. یکی مرزهای جغرافیایی و دیگری تمدنمان که از محدوده مرزها خارج شده ، اقوام مختلف در مجموعه آن شکل گرفته و تشکیل یک رنگین کمان را داده اند. در هر نقطه ای از ایران می توانید یک هویت فرهنگی پیدا کنید. نمونه این مسئله تمدن کهن جیرفت است که متاسفانه به دلیل مدیریت فرهنگی غلط در دولت گذشته بخش زیادی از آثار آن به تاراج رفت.ˈ
معاون پژوهش های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دلیل دوم برای ضرورت تبدیل فرهنگ ایرانی به برند ملی، انعطاف پذیری است که باعث ماندگاری این فرهنگ شده است. دلیل سوم نبود مناقشه در این فرهنگ است. فرهنگ ایرانی با وجود تنوع زیاد و وجود اقوام و خرده فرهنگ های گوناگون هیچ گاه دچار مناقشه نشده است و همه به آداب فرهنگ ایرانی احترام می گذارند.
وی ادامه داد: دلیل چهارم اصالت فرهنگ ایرانی است.اسلام با ورود به کشورهایی مثل مصر و لیبی زبان این کشورها را به عربی تغییر داد اما در ایران زبان فارسی به عنوان یک سرمایه بزرگ اثرگذار است.
صالحی امیری مقاومت فرهنگی را دلیل پنجم برای تبدیل فرهنگ ایرانی به برند ملی برشمرد و گفت: این مقاومت باعث شده که فرهنگ ایرانی در عرصه تحولات بین المللی قدرتمند ظاهر شده و روی سایر فرهنگ ها تاثیر بگذارد.
وی در پایان سخنان خود امتزاج فرهنگ ایرانی و اسلامی و وحدت فرهنگی را به عنوان دو دلیل دیگر برای شایستگی تبدیل شدن فرهنگ ایرانی به برند ملی نام برد.
تمامی حقوق برای پایگاه خبری دهاقان بیدار محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری با ذکر منبع مجاز می باشد.