دهاقان‌ بیدار

توسعه شبکه پست موجب کاهش هزینه های عمومی دولت می شود

کدخبر: 3587
دی ۱۹, ۱۳۹۲ در ساعت ۱۲:۳۷ ب٫ظ

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اطلاع‌رسانی شهرستان دهاقان “دهاقان‌نا” به نقل از ایرنا، برات قنبری عصر چهارشنبه در همایش سراسری مدیران و معاونین شرکت پست، ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از خدمات ارتباطی در کشور توسط پست مرتفع می شود نیاز داریم تا برای کاهش هزینه های عمومی وهمچنین توسعه عدالت اجتماعی، زیرساخت های پستی را گسترش داده و از قدیمی ترین شبکه ارتباطی کشور حمایت کنیم.

معاون وزیر ارتباطات برنامه های پنج ساله کشور را تشریح و در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه در برنامه های سوم و چهارم توسعه یک هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های بخش پست در نظر گرفته شده بود ولی متأسفانه این امر در برنامه پنجم توسعه مورد توجه قرار نگرفته و اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفت.

قنبری با اشاره به خصوصی سازی پست و تصویب اساسنامه آن در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر خصوصی سازی به موقع و در شرایط درست انجام شود منشأ خیر و تحول می شود، هرچند تحقق این امر مستلزم ایجاد زیرساخت ها و تدوین سازوکارهای مناسب است.

وی ارائه اطلاعات درست و شفاف را لازمه اعتبار یک مجموعه عنوان کرد و افزود: از رموز موفقیت یک مجموعه، داشتن صداقت و اعلام مسائل و مشکلات واقعی است که به اعتقاد مدیرعامل پست مهم ترین مسأله این شبکه، بازتعریف درست از منابع و شاخص های پستی است که باید مسئولان مربوطه هرچه سریع تر تعریف مناسبی که قابل استناد باشد را به این معاونت اعلام کنند.

وی ضمن بیان توانمندی های شبکه پستی و تأثیر آن در کاهش هزینه های عمومی، اظهار داشت: بخش پست یک بنگاه اقتصادی است که براساس برنامه های سوم و چهارم توسعه ما در نظر داشتیم تا این بخش در کنار پست بانک و شرکت خدمات هوایی پیام به یک توسعه متوازن مالی و فرودگاهی دست پیدا کند که این امر محقق نشد بنابراین ما باید برای تحقق آن و با استفاده از تجربه گذشته این تحول را در این بخش ایجاد نمائیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بازارهای متنوعی را که نیاز به استفاده از خدمات پستی دارند را متنوع اعلام کرد و افزود: یکی از بزرگ ترین مشکلات ما در این بخش خودپستچی گری است که باید با برنامه ریزی مناسب جلوی این کار گرفته شده و این ترافیک به شبکه پست بازگردد و در همین راستا نیز بازاریابی خوبی صورت گیرد تا سازمان ها و دستگاه های اقتصادی که نیاز به برخورداری از یک شبکه ایمن و ارزان دارند از خدمات پستی بهره مند شوند.

نیازسنجی و چیدمان برنامه ها براساس فناوری های روز یکی دیگر از مباحثی بود که قنبری در این خصوص به آن اشاره کرد و گفت: شرکت پست باید در راستای منافع اقتصادی خود، سرویس هایی را که توجیه اقتصادی دارد شناسایی و احصا کرده و در این زمینه سازماندهی مجددی انجام دهد.

وی داشتن تفکر تغییر را لازمه ایجاد آن برشمرد و افزود: با شناختی که از مجموعه مدیران، مسئولان و همکاران شبکه پستی دارم اگر بخواهیم می توانیم تغییر و تحول بزرگی در مجموعه پست ایجاد کنیم.