دهاقان‌ بیدار

سردرگمی مردم برای ثبت نام کارت ملی هوشمند

کدخبر: 50736
آذر ۲۶, ۱۳۹۶ در ساعت ۱۱:۰۳ ق٫ظ

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری دهاقان بیدار، به نقل از مارگون ؛باتوجه به پایان اعتبارکارتهای ملی قدیمی وآخرین فرصت برای ثبت نام کارت ملی هوشمند که تاپایان امسال درنظر گرفته شده است وهجوم مردم برای ثبت نام کارت ملی هوشمندوسردرگمی آنهاو رفتن از پست به باجه های پیشخوان ودفاتر وکافی نت ها امروز برای شهروندان سپیدان به معظلی بزرگ تبدیل شده است در مدت گذشته صدورکارت هوشمند ملی بر سر زبان ها افتاد و ادارات ثبت احوال نیز مردم را برای دریافت این کارت هزار بار فراخوان زدند و مردم به دفاتر ثبت احوال، پست و پیشخوان های خصوصی و پایگاه های اینترنتی روی آوردند و گوی سبقت را از همدیگر ربودند، شهروندان سپیدانی از مشکل دریافت مدارک در دفاتر خدمات الکترونیک دولت، دریافت هزینه‌های بیشتر و غیرقانونی، مشکل تحویل از سوی پست و صدور کارت ملی هوشمند  وتصاویر زشت وبدون روتوش روی کارت هاگلایه دارند.

 متاسفانه انتظارات مردم و متقاضیان که در حداکثر زمان، وعده تحویل یک ماهه کارت هوشمند ملی را دریافت کرده بودند، به ماه ها کشیده شد و هر از گاهی برای اطلاع از وضعیت و سرنوشت بدحال کارت ملی خود، به اینترنت و دفاتر پست مراجعه می کنند و و هیچ کسی پاسخگوی این همه بلاتکلیفی و سردرگمی آنان نیست.

در بازدید و بررسی های میدانی خبرنگاران ما از کم و کیف این ماجرا درشهرستان سپیدان، اغلب متقاضیان اعلام داشته و می دارند که مراحل ثبت نام در پایگاه ها، دفاتر و پیشخوان های پستی به سهولت انجام نمی پذیرد و متأسفانه برای ثبت نام وصدور به موقع این سند هویتی، مشکلات زیادی برای ما در انجام انواع مراودات و مسافرت ها ایجاد کرده است.

یکی از این شهروندان با بیان اینکه سال گذشته برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده و متأسفانه تا کنون  کارت خودرا دریافت نکرده ام، وی با اشاره به اینکه اگر ثبت احوال نتوانسته است ابتداء زیرساخت ها و تجهیزات لازم را برای این امر مهم؛ تهیه، تأمین و فراهم نماید، چرا فراخوان عمومی داده و دست اغلب مردم را در پوست گردو گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به حجم بی شمار متقاضیان، وجوه دریافتی بابت صدور این کارت بسیار بالا و خیره کننده است، می افزاید: مسؤلان ثبت احوال چرا از محل همین درآمد، امکانات و تجهیزات بیشتری فراهم نمی کنند تا مردم بیش از این کلافه، بلاتکلیف، سردرگم، عاصی، ناراحت، ناراضی و نگران نشوند.

حال سئوالی که مطرح است کدام نهاد ویا مرجع قانونی باید برای این مشکل مردم آستین بالا بزند ومردم را از این تردد های بی شمار به سمت وسوهای مختلف باز دارد .