دهاقان‌ بیدار

کابوس دانش آموزان از کتاب ریاضی/ شیوه آموزشی باید تغییر کند

کدخبر: 57630
اسفند ۸, ۱۳۹۶ در ساعت ۱۰:۲۱ ق٫ظ

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری دهاقان بیدار،به نقل از سپاس؛ معلمان ریاضی کشور عقیده دارند که بهترین راه برای جذب دانش آموزان به درس ریاضی تغییر شیوه آموزش و جذب آنان به این درس است.

به عقیده معلمان ریاضی، در بین درس‌هایی که دانش آموزان در دوران تحصیل فرا می گیرند، ریاضی شرایط خاصی دارد و بیشتر دانش آموزان با این درس مشکل دارند.

محمد سلیمی یکی از اساتید ریاضی در دلوار در گفتگو با خبرنگار سپاس،گفت: دور شدن دانش آموزان از اثبات های ریاضی را از دیگر دلایل استقبال نکردن دانش آموزان از درس ریاضی است.

وی اضافه کرد: در کلاس های درس ریاضی دست به قلم بودن و تمرین کردن دانش آموزان دیده نمی شود این درحالی است که درس ریاضی را تنها با تمرین کردن می توان آموخت.

سلیمی گفت: برای جبران این مشکلات ارزشیابی های مستمر دبیران باید بیشتر شود و کارهای گروهی بیشتری برای دانش آموزان تعریف شود.

سلیمی افزود: باید دانش آموزان را با استفاده از شیوه های مختلف به ریاضی علاقمند کرد و اجازه داد خودشان ریاضی را کشف کنند.

وی ادامه داد: درک اشتباه که منجر به یادگیری غلط مفاهیم ریاضی می‌شود از جمله دیگر دلایلی است که دانش آموزان از یادگیری این ماده درس امتناع می کنند.

این استاد ریاضی با اشاره به اینکه یکی از این استانداردها روش ساختار گرایی است، گفت: در این روش به دانش آموزان کمک می‌شود تا از گروه همسالان خود مطالب را یاد بگیرند و این روش موجب علاقمندی آنان به ریاضی می شود.

یکی از دانش آموزان دلواری نیز در گفتگو با خبرنگار سپاس،گفت: آزادی دانش آموز در کلاس درس ریاضی باید آموزش دیکته ای نباشد  که  دانش آموز به مشکل برخورد کند و به نظر ما دانش اموزان باید آموزش دو طرفه و رابطه معلم و شاگردی دوستانه باشد.

این دانش آموزافزود: من از این روش در کلاس های دیگر دروس دیده ام و نتایج خوبی هم گرفتم لذا درس ریاضی باید خوب تدریس شود و معلم هم به آموزش هایی که می دهد مسلط باشد تا دانش آموز تکالیف ریاضی را با میل و رغبت انجام دهد.