به گزارش پایگاه تحلیلی خبری دهاقان بیدار،به نقل از صاحب نیوز؛چند روزی است که خبرها حکایت از اعتصاب آرام کامیون داران اصفهان همزمان با سراسر کشور دارد، تجمعی که نسبت به کاهش نرخ کرایه حمل و نقل و بالا بودن قیمت لوازم یدکی ایجاد شد و تا کنون هیچ حاشیه ای به همراه نداشته زیرا مردم به ویژه مردم شرق اصفهان هیچ گاه از ایجاد تجمع سوء نیتی برای کشور نداشته و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان از سوی مسئولان ذیربط هستند.
محمد اصغری در گفتگو با صاحب نیوز از حدود 300 کامیون دار در شهر ورزنه خبر داد و اظهار کرد: زمانی که خشکسالی به منطقه شرق پا گذاشت و معیشت مردم تنگ شد، برخی از خانوارها به دنبال خرید کامیون برآمدند تا بتوانند زندگی را با لقمه حلال اداره کنند و این در حالی بود که شبانه روز کار کردند تا قسط خرید کامیون و بدهی ها را پرداخت کنند.
نماینده کامیون داران شهر ورزنه با اشاره به اینکه تاکنون مسئولی پاسخی به این اعتصاب آرام را نداده است، افزود: قطعا کامیون داران به دنبال دردسر نبوده و اجازه نمی دهند کسی از این تجمع سوء استفاده کند و ما حتی اجازه نمی دهیم کسی غیر از کامیون داران به جمع ما بیاید ولی مسئولان باید در این رابطه پاسخی کامل بدهند و مشکلات این قشر را به خوبی رصد کرده و برای حلش راه حلی ارائه کنند.
* ثابت ماندن نرخ کرایه تا افزایش هزینه های جاری کامیون
وی گفت: کامیون داران نسبت به پایین بودن کرایه حمل و نقل دغدغه دارند و این در حالی است که طی این سال ها افزایش چشمگیری در کرایه ها مشاهده نشده ولی تورم باعث افزایش قیمت لوازم یدکی، لاستیک، حق بیمه رانندگان و حتی افزایش دست دلال ها در این صنف شده است که وضع کامیون داران را روز به روز با مشکل روبه رو می کند.
اصغری مشکل سهیمه سوخت کامیون داران را علتی دیگر در رابطه با این تجمع عنوان و خاطرنشان کرد: سهمیه سوخت کامیون داران نسبت به مسافتی که باید طی کنند خیلی ناچیز است و چه بسا مثلا یک کامیون برای بارگیری تره بار، باید یک هزار و 700 کیلومتر را طی کند و با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت که اکثر هزینه سوخت را باید بدون سهمیه بپردازد و در آخر هم چیزی عاید زندگی اش نمی شود.
* هنوز کسی این حرفه را جزء مشاغل سخت به حساب نیاورده است
وی با اشاره به حق بیمه ای که رانندگان باید بپردازند تا پس از 30 سال بتوانند از حق بازنشستگی استفاده کنند، این گونه تشریح کرد: متاسفانه علی رغم مشاهده سختی های شغل رانندگی، تاکنون کسی این حرفه را جزء مشاغل سخت به حساب نیاورده و حتی پس از پرداخت حق بیمه که هر روز افزایش می یابد، قشر راننده هیچ پاداشی در بازنشستگی ندارند و می طلبد مسئولان نسبت به این مشکلات چاره جویی کنند تا کامیون داران بیش از پیش آسیب نبینند و زندگی شان دستخوش هزینه های بالایی که باید از جیبشان بدهند، نشود.
* دست دلال ها از حق کامیون داران کوتاه شود
نماینده حاضر در جمع کامیون داران شهر ورزنه با اشاره به دلال بازی های شرکت های حمل و نقل گفت: دلال بازی شرکت های حمل و نقل مزید بر مشکلات است و اجازه نمی دهد که رانندگان و کامیون داران به حق خود برسند زیرا با حضور دلال ها و شرکت های حمل و نقل بارنامه نویس، کرایه کامیون دار کسر می شود و همه کرایه به دست آنها نمی رسد و باید مدیریتی در این خصوص حاصل شده و دست دلال ها از حق کامیون داران کوتاه شود.
وی افزود: در هر ارگانی می بینیم که نماینده آنها حرفی که می زند خریدار دارد ولی متاسفانه نماینده صنف کامیون داران مانند خود ما مورد حمایت نیست.
اصغری با بیان اینکه همه ما که در اعتصاب شرکت کرده ایم خواستار رسیدگی به مشکلات و ایجاد مدیریت قوی هستیم، گفت: مدیریت قوی می تواند نقش مهمی در حل مشکلات و مسائل بگذارد و صنف کامیون داران خواهان مدیریت قوی و کامل هستند تا بتواند همه مشکلات را اولویت بندی و راه حلی به نفع کامیون دار در نظر بگیرد.