به گزارش پایگاه تحلیلی خبری دهاقان بیدار،به نقل از سپاس؛ با ظهور رسانه های اجاره ای شکل جدید از خبر فروشی شکل گرفته است که هدف آن جذب رای مردم با زیرپا گذاشتن اخلاق رسانه ای است.
با فروکش کردن تب انتخابات و بازگشت جامعه به جریان روزمره همزمان شاهد تعطیلی و رکود برخی از رسانه هایی هستیم که در زمان انتخابات نام آنان درتمامی شبکه های اجتماعی به صورت مداوم به چشم می خورد. برخی تعطیل شده اند و برخی از روز بعد از انتخابات دیگر بروزرسانی نشده یا هفته ای با یکی دو خبر بروز می شوند و آرشیو برهه انتخابات برخی از رسانه های حذف شده اند.
رسانه ای که در زمان انتخابات سینه چاک یک نامزده شورای شهر بوده و بدترین تخریب ها را نسبت به رقبا داشته است امروز به مجیزه گویی رقبای نامزد مورد حمایت خود روی آورده است واغلب به اصطلاح خبرنگاران این رسانه ها دیگر خبری از کارفرمایان خود ندارند.
سایت هایی که شش ماه قبل از انتخابات با هیاهوی زیاد و بمباران شبکه های اجتماعی آمدن خود را مژده می دادند و از اهداف بلند رسانه های خود می گفتند اما به یکباره روز بعد از انتخابات دیگر خبری از آنان نشد و در انتظار انتخاباتی دیگر به خواب میان انتخاباتی رفته اند.
زمانی خبر فروشی ننگ بود و در رپرتاژ آگهی به مخاطب گفته می شد این تبلیغات است یعنی ما مسئولیتی در قبال آگهی دهنده نداریم! وسوسه شهرت و منافع مادی ورود به شورای شهر و روستا یا مجلس خیلی ها را که فاقد حداقل شرایط نامزد شدن هستند را به ورود و احساس مسئولیت واداشته است.
هزینههای نامعقول برای تبلیغات برخی از نامزدها و نگاه کاسبکارانه برخی رسانه ها پیوند نامیمونی را شکل داده که صرفاً به دنبال رای مردم است و فراموش شدن وعده ها و مشکلات مردم بعد از انتخابات یادگار آن است. برخی از کاندیدها با نگاهی ژرف تر به دنبال رسانه ای شخصی هستند تا اگر رای آوردند در زمان تصدی مسئولیت آن رسانه حامی مردمی آنان باشد! اگر هم رای نیاوردند، انتخابات بعدی که هست!
شاید زود باشد بگوییم خداحافظ اخلاق رسانه ای اما جدی باید به آن فکر کنیم.