وی ادامه داد: این طرح برای کاهش حاکمیت آزمون در مدارس غیردولتی و دولتی موثر واقع میشود و مهمترین ثمره طرح اثرات روانی و تربیتی مثبت بین دانش آموزان است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: در فرایند آزمونی که برای دوره ابتدایی وجود داشته است تعدادی از دانش آموزان باید پذیرفته شوند و آنها که نمی توانند احساس یاس و ناامیدی خواهند داشت و تصور میکنند نسبت به سایر دانش آموزان شکست خوردند و رقابت کاذب ایجاد میکنند در حالی که مهم ترین شاخص، ایجاد حس رفاقت است در حالی که آزمونها منشا هیجان و شکست هستند.
مخالفان حذف آزمون دوره ابتدایی در مدارس غیردولتی نیات سوجویانه دارند
زینیوند تصریح کرد: نکته وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه کتابهای کمک درسی و حجم کتب بر کودکی کردن دانش آموز موثر است کاملا به جا بوده است و یقینا آزمونها زندگی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار میدهد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با تاکید بر اینکه برگزاری آزمون در مدارس ابتدایی دولتی و غیردولتی وجاهت قانونی ندارد، اظهار کرد: فضاسازیهایی که این روزها علیه این تصمیم ایجاد شده مطرح میشود انگیزه تربیتی ندارد و نیات سود جویانه در پی آن است و میتوان آن را یکی از بهترین تصمیم ها در آموزش و پرورش دانست.
